Gdzie jesteśmy
Główna treść stronyPodstrona: ZEGRZYŃSKI RAJD ROWEROWY
Data: 18.06.2016 r., godz. 15.30
REGULAMIN ZEGRZYŃSKIEGO RAJDU ROWEROWEGO
W Zegrzyńskim Rajdzie Rowerowym mogą brać udział wszystkie osoby pragnące aktywnie spędzić czas wolny, pod warunkiem zobowiązania się do przestrzegania regulaminu rajdu potwierdzonego własnoręcznym podpisem na liście obecności.
1.Zegrzyński Rajd Rowerowy odbędzie się 18 czerwca 2016 r.
2.Uczestnicy Rajdu ze wszystkich gmin członkowskich Związek Gmin Zalewu Zegrzyńskiego spotkają się na placu przy Urzędzie Gminy Nieporęt, pl. Wolności 1 ok. godziny 15.30. Następnie wszystkie grupy wspólnie przejadą do Portu Pilawa, gdzie będzie miał miejsce festyn z okazji Święta Gminy Nieporęt.
3.Liczba uczestników Rajdu z danej Gminy do 30 osób.
4.Gminy przekażą do Biura ZGZZ informację o wyznaczonym Kapitanie Rajdu oraz osobie sprawującej opiekę przed medyczną do 24 maja.
5.Organizator Rajdu zapewnia uczestnikom T-shirty i kamizelki z logiem Rajdu, posiłek w strefie gastronomicznej, wyznaczone, strzeżone miejsce do pozostawienia rowerów w czasie festynu oraz ubezpieczenie uczestników Rajdu.
6.Przekazanie pakietów dla uczestników nastąpi do 16 czerwca.
Kapitan Rajdu:
1.Do zadań Kapitana Rajdu należy:
a. wyznaczenie trasy przejazdu. Proponowaną trasę należy przesłać do Biura do 5 czerwca.
b.przekazanie listy uczestników Rajdu do Biura do 13 czerwca.
Warunki uczestnictwa:
1.Warunkiem uczestnictwa w rajdzie jest zapoznanie się z regulaminem rajdu, złożenie własnoręcznego podpisu pod oświadczeniem o zapoznaniu się z niniejszym regulaminem oraz podporządkowanie się decyzjom kapitana rajdu.
2.Prawo startu w rajdzie mają osoby, których stan zdrowia pozwala na udział w nim.
3.Osoby niepełnoletnie mogą brać udział w rajdzie pod opieką osoby dorosłej, biorącej na siebie całkowitą odpowiedzialność za ich bezpieczeństwo lub za pisemną zgodą rodzica bądź opiekuna prawnego.
4.Uczestnicy rajdu zobowiązani są do posiadania dokumentu tożsamości oraz niezbędnej wiedzy i umiejętności dotyczących poruszania się po drogach.
5.Udział w rajdzie odbywa się przy nieograniczonym ruchu drogowym.
6.Uczestnicy rajdu zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania przepisów ruchu drogowego oraz poruszania się prawą stroną drogi w odległości 30 - 50 cm od jej krawędzi.
7.Każdy uczestnik powinien posiadać sprawny technicznie rower (wyposażony
w hamulec, dzwonek, szkło odblaskowe z tyłu, sprawnie działające oświetlenie, komplet narzędzi, zapasową dętkę, pompkę, linkę do przypięcia roweru itp.).
8.W trakcie jazdy należy dostosować prędkość do swoich umiejętności oraz sytuacji na drodze, a przy zjazdach przestrzegać zakazu wyprzedzania.
9.Podczas jazdy nie należy wypuszczać kierownicy z rąk i zdejmować stóp z pedałów.
10.Każdą zmianę kierunku jazdy należy sygnalizować ruchem ręki, zwłaszcza podczas przejazdu przez skrzyżowanie.
11.Przy przekraczaniu jezdni (drogi) opiekunowie zabezpieczają przejście, zatrzymując ruch i przeprowadzając całą grupę na drugą stronę;
12.W trakcie postoju nie wolno tarasować drogi, należy zachować porządek w miejscu postoju, przed odjazdem należy zebrać odpadki i nieczystości, pozostawiając miejsce w stanie uporządkowanym.
13.Jadąc rzędem, należy zachować minimum 3 - 5 m odległości między rowerami, a przy zjazdach od 15 do 30 m.
14.W kolumnie należy zachować 50 - 100 m odległości między poszczególnymi grupami.
15.Każdy uczestnik rajdu powinien posiadać okulary chroniące oczy przed słońcem, wiatrem i kurzem, kask lub jasną czapeczkę z daszkiem, ubranie dostosowane do aury, napoje chłodzące, wysokokaloryczną żywność oraz niewielką ilość pieniędzy.
16.Wskazane jest posiadanie telefonu komórkowego oraz aparatu fotograficznego.
17.W trakcie rajdu zabrania się spożywania napojów alkoholowych i używania środków odurzających.
18.Organizator nie bierze na siebie odpowiedzialności za rzeczy zagubione, szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zakończeniu rajdu.
19.Nieprzestrzeganie regulaminu rajdu oraz samowolna zmiana trasy rajdu powodują wykluczenie z rajdu.
- Zam: 24.05.2016 r.